Nisan 10, 2015

Zalim

Vapur Yanaşmadan Atlayanların Müziği olarak kendilerini lanse eden Fairuz Derin Bulut'un Patlantis albümünden Zalim şarkısını Fizik bilimine armağan ediyorum. Bugün nasıl gidiyor diyen arkadaşa "Allah o Newton'un cezasını versin, bulmasaydı nolurdu?" dedim. E sen seviyordun dedi, seviyorum köpek gibi de o beni seviyor mu emin olamıyorum. Bu nasıl bir deli aşıktır ki her saniyeni istiyor. Yok öyle sosyal hayatmış, yok öyle hem okuyup hem gezmelermiş, insan içine çıkamaz oldum. Çünkü seni normalde tanıyanlar zeki falan zannediyor ya, fizik için sökmüyor mesela o zeka. Ayrıca ben aşırı tembel bir öğrenmeciyim, çözülmüş sorulara bakıp kendiliğimden soru çözeceğimi zannediyorum, üstelik son 5 senedir falan. Yemedi işte, yine çok çalıştığım bir sınavdan 10 aldım 100 üzerinden. Zaten şu şartlarda çalışmak zor, bir de motivasyonum düşünce bence bağışıklık sistemimi de çöktü. 18 saat kadar hiç bişi yemedim, acıkmadım da, hala bile iştahım yok. Zorla bişiler attım ağzıma. Benim tarihimde bu 3 kere oldu, birinde ilaçtan zehirlenmiştim, birinde arkadaşımla kavga etmiştim, diğerinde de domuz gribi olmuştum. 4.sü son büyük aşkım Fiziğin bana yüz vermemesiyle olacakmış.

son sınav sonuçları da gösterdi ki, soru çözmeden ve beynimi tamamen ona vermeden bu iş olmayacak. En azından önümüzdeki 45 gün böyle olmak zorunda. Sonra yazın çalışmaya devam ederim, ama önce 45 gün kıçım sandalyeden kalkmadan soru çözmem lazım.

Ama gerçekten, ben bazen de düşünmüyor değilim tüm bunlar ne için diye. Bu şey gibi, evlenmek gibi, hani seni sevenle evlen zamanla seversin derler ya, insanların neden saçma sapan evlilikleri yürüttüklerini anlıyorum şimdi. Mesela Fizik okuyacam diye, işimi değiştirdim, 4 sene boyunca cumartesi çalışmayı kabul ettim, şu anda motivasyon kaynağım Fiziği sevmekten ziyade, verdiğim zaman ve harcadığım enerjinin bir karşılığını almak. İşte hani evlenirsin, işi gücü değiştirir, şehri değiştirirsin, sonra yürümese bile yürütmek için maksimum çabayı gösterirsin, benim durumum da biraz öyle.

Bugün elimde yumurta, peynir ve patatesle arkadaşım kampüsteki odasına doğru yollanırken, birden kendime dışardan baktım. Sahi 35 yaşında ben napıyordum?

https://www.youtube.com/watch?v=otCl2i1LN5s

Hiç yorum yok: